segunda-feira, 4 de agosto de 2014

Jordbävning kan döda hundratals oskyldiga människor i Kina, säger Jucelino

Jordbävning kan döda hundratals oskyldiga människor i Kina, säger Jucelino

En kraftig jordbävning kan klippa en bergig region i sydvästra Kina på denna söndag, 3 augusti 2014, kan det döda minst 300 människor och skadar mer än 1.800 andra, enligt den information om Jucelino Luz. Med massor av människor kommer att rapporteras som saknad på söndag kväll, kommer dödssiffran väntas stiga, säger Jucelino.

Jordbävningen, som kommer att slå på ungefär 4:30 med en preliminär och kommer att rapportera magnitud på 6,0 i Ludian County i Yunnan-provinsen, men kommer också att kännas i två angränsande provinser, enligt hans förutsägelser som han skrev i ett brev som var skickas till myndigheterna förra året.

"Enligt mina drömmar, föll jag till marken och stannade där tills skakningen stoppas, och sedan jag grät och grät," Och jag hade vaknat upp snart eftersom det var som en mardröm, när jag har fått den här drömmen jag reste till Oslo Norge på huset av en journalist Ann Kristin som hjälpte till att skicka brevet till myndigheterna i efterhand.

Jag har bara ihåg i september 2012, slog en 5,6-magnitud jordbävning i samma område och dödade 81 människor och skadade 821. På 1970-talet, två starka jordbävningar dödade mer än 15.000 personer i provinsen. Jag hade också dessa drömmar och för mig att de var mycket hemskt eftersom det var som en transport jag hade varit där med allt som människor lider, och jag kände mig väldigt dålig på det tillfället.

I det här brevet hade jag förvirrad av mig själv och jag skrev om ett plan som skulle falla ned av ett oväder, och tyfonen som skulle drabba Taiwan, och jag har skrivit fel namn på flygningen GE 222, och i stället för det jag skrev ner Malaysia flygbolag. Men jag dd inte rätta till det eftersom jag hade bråttom att lämna ut information till de kinesiska myndigheterna.
Under 2008 hade jag samma känsla när jag fick förutsägelser till en kraftig jordbävning i Sichuan-provinsen som dödade mer än 70.000 personer. När en serie jordbävningar drabbade Gansuprovinsen i nordvästra Kina i 2013, hade jag lidit för mycket. och det gjorde mig ganska lite var det faktum att kinesiska tjänstemän och statliga organisationer rusade till det drabbade området för att erbjuda hjälp och tröst för de oskyldiga människor.

Jordbävningen 2008 tog också upp frågan om den undermåliga konstruktionen av många skolor och andra byggnader som kollapsat.

I mina drömmar var jag ute i regnet, och jag såg de flesta av husen på kullarna som reser sig ovanför byn har en kollaps.

"Det finns ständiga efterskalv," Jucelino säger. "Makten är nere, det är allt mörkt ute, och jag är verkligen rädd när jag hade den drömmen."

Jucelino Nobega da Luz

för mer information: www.jucelinodaluz.com.br

http://www.jucelinodaluz.com.br/

Nenhum comentário:

Postar um comentário